اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان یزد در سالجاری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ،‌محمود شاکری شمسی در این جلسه با توجه به نقش ثبت احوال در ثبت وقایع چهارگانه افزود: ارائه آمار صحیحی در زمینه های ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق که از شاخصهای مهم جمعیتی محسوب می گردد می تواند مسئولان را در برنامه ریزی های دقیق و صحیح خود یاری دهد.

فرماندار یزد ضمن تأکید بر تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی ثبت احوال در شهرستان خاطر نشان کرد: این جلسات می تواند در ارائه خدمات بهتر به همشهریان و تسریع در ارائه خدمات مؤثر باشد.

وی همچنین بر پایش اطلاعات مربوط به افرادی که احیاناً شناسنامه جعلی داشته و یا افرادی که تا کنون نسبت به ابطال شناسنامه افراد متوفی خود اقدام نکرده اند نیز تأکید کرد.

فرماندار یزد با اشاره به قانون ثبت احوال مبنی بر صدور شناسنامه نوزادان و ابطال شناسنامه متوفیان از زمان وقوع به مدت 15 روز تصریح کرد: در غیر از این صورت با معرفی با مراجع قضایی و پس از پرداخت جریمه می توان نسبت به صدور و یا ابطال شناسنامه اقدام کرد.

منصور اسماعیل زاده رئیس اداره ثبت احوال شهرستان یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از روند رو به رشد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی افزود: براساس قانون ثبت احوال ،‌صدور شناسنامه و ابطال شناسنامه متوفیان می بایست در مدت حداکثر 15 روز انجام گیرد که در غیر این صورت برخورد قانونی با افراد متخلف صورت می گیرد.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا